Češi patří mezi odborníky v novoročních předsevzetích. Každý rok si je dávají statisíce lidí. Dodrží je ale pouze pětina. Nejčastěji chtějí Češi hubnout (61 procent), zdravěji jíst (53 procent) a víc sportovat (47 procent). Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK.
Svá novoroční předsevzetí vzdávají ženy dřív než muži. Skoro třetina už během prvních pár dní. Předsevzetí se obvykle týkají zdravějšího zdravotního stylu – převažuje touha zhubnout, přestat kouřit nebo jíst zdravěji. Češi hledají způsoby, jak svým předsevzetím dostát co nejdéle. Trendem posledních let jsou redukční programy. „Když porovnáme zájem o redukční a aktivní pobyty v lednu se zbytkem roku, zájem o ně je v tomto období o zhruba 15 procent vyšší. Vliv na to mají samozřejmě novoroční předsevzetí – redukční programy chápou lidé jako ideální start pro jejich dlouhodobé plnění,“ uvedl Richard Šipoš z portálu Spa.cz, který se specializuje na prodej lázeňských a relaxačních pobytů.
Více než polovina Čechů je nespokojena se svou váhou. O redukci své hmotnosti usiluje zhruba 64 procent populace, víc ženy. „O redukční programy mají z 90 procent zájem ženy a tento trend se meziročně nemění. Tomu odpovídá i jejich skladba. Součástí redukčních balíčků je pohovor s fitness trenérem, stravovací plán včetně konzultace s nutriční terapeutkou nebo analýza stavby těla BMI. Samozřejmostí je dietní, vyvážená strava, nechybí různé druhy aerobních cvičení zaměřené na spalování tuků nebo jóga. Nabídka hotelů je velmi pestrá a naši klienti mají z čeho vybírat. Aktuálně nabízíme 40 redukčních pobytů ve 30 různých hotelích,“ popsal Richard Šipoš.
Za plnění novoročních předsevzetí neváhají Češi utratit tisíce korun. „Nejvíce peněz utratí Češi právě za snahu formovat tělo. Ať už je to nákup permanentek do fitness center, nebo právě nákup redukčních programů. Průměrná cena pětidenních redukčních pobytů je 7 800 korun na osobu. Podle zpětné vazby našich klientů vydrží motivace plnit svá předsevzetí účastníkům redukčních balíčků déle. Vliv na to má jistě i profesionální dohled, sestavení plánu a nastavení reálných cílů,“ vysvětlil Richard Šipoš.