Čtvrtý ročník soutěže JA Top Logo prověřil grafické a prezentační dovednosti středoškoláků, kteří se od září učí podnikat v programu JA Studentská firma. Prvenství v národním finále za nejpoutavější logo a promo video své firmy získali gymnazisté z Ostravy-Hrabůvky. Pod „značkou“ PitPad uvedli na trh absorpční vložky do podpaží.

Slavnostní vyhlášení úspěšných studentských firem proběhlo 6. února v prostorách společnosti EY v Praze za přítomnosti porotců z agentury McCann.

Druhé místo obsadili studenti Gymnázia Dr. Emila Holuba v Holicích v Pardubickém kraji se studentskou firmou Again zaměřenou na prodej oblečení z druhé ruky. Třetí příčku vybojovali žáci Střední školy filmové, multimediální a počítačových technologií ve Zlíně s firmou Brushey na výrobu a prodej speciálních uměleckých pomůcek.

Studenti měli za úkol graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Cílem soutěže JA Top Logo je seznámit studenty se základy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž programy na podporu podnikavosti v současnosti využívají tisíce českých škol.

V letošním školním roce takto na středních školách v Česku vzniklo 351 nových JA Studentských firem. Do lednové soutěže o nejlepší vizuální identitu JA Top Logo se přihlásilo 195 z nich. Nejprve proběhlo první kolo soutěže na regionální úrovni. Následně se krajští vítězové utkali v národním finále. Na rozjetí fungující firmy – od založení přes ideu produktu po jeho prodej – stačilo studentům jedno pololetí.

„Už žádné trapasy z mokrých kol v podpaží ani nepříjemné pocity při stresových situacích,“ slibuje reklamní spot vítězné firmy PitPad. Porota na něm ocenila především názornost a vtip, se kterým prodává vlastnosti produktu – ekologických savých vložek do podpaží. Výraznou barvou zaujalo také logo firmy. „Snažili jsme se o minimalistické logo ve tvaru kapky, která ztělesňuje pot. Barvy jsme zvolili klidné odstíny modré symbolizující čistotu a svěžest. Rozvrženy jsou do gradientových vlnek reprezentujících vrstvy našeho produktu,“ popsali studenti Gymnázia Ostrava-Hrabůvka.

V rolích porotců soutěže JA Top Logo se představilo 102 dobrovolných mentorů a profesionálů z krajských firem, kteří studentům poskytli cennou zpětnou vazbu. „Ve finále jsme měli na výběr velmi kvalitní prezentace a po delší diskusi se prosadily týmy, které zvládly navrhnout jedinečné, graficky čisté logo se správnou symbolikou a zároveň vytvořily srozumitelné a poutavé video. Udělili jsme také ‚Cenu poroty‘, a to studentům z Obchodní akademie v Prostějově, kteří u nás logem i videem bodovali vysoko, ovšem název firmy Envipup nám spíš než environmentální štěňátko evokuje ‚záviď štěňátku‘, což na celkovém dojmu ubíralo,“ uvedl člen poroty Vladimír Zikmund, Creative Director McCann Prague.

Oceněné studentské firmy a jejich reklamní spoty:

  1. PitPad, Gymnázium, Ostrava-Hrabůvka (výroba a prodej absorpčních vložek do podpaží)
  2. AGAIN, Gymnázium Dr. Emila Holuba, Holice (prodej oblečení z druhé ruky)
  3. Brushey, Střední škola filmová, multimediální a počítačových technologií, s.r.o., Zlín (stojánky na štětce a další výtvarné pomůcky pro nadšené umělce)

Cena poroty: ENVIPUP, Obchodní akademie, Prostějov, Palackého 18 (výroba ekologických hraček pro psy a přívěsků)

TZ_JACzech_Soutez_JA_Top_Logo_4_rocnik_finale