Slovensko, Maďarsko, Polsko a Rakousko – to jsou země, ve kterých má společnost AG FOODS Group, založená v Česku v roce 1990 pod jménem Agroinform, své dceřiné společnosti. Vloni společnost vyrobila přes šest tisíc tun nápojových směsí. Letos očekává obrat přes 900 milionů korun a v příštím roce chce dál růst.
Největší český výrobce a prodejce nápojových směsí slaví letos 28 let na českém trhu. Za dobu své existence ovládla společnost AG FOODS slovenský, maďarský a polský trh s rozpustnými nápoji. Společnost má nyní v plánu vstoupit na balkánský trh. „V roce 2016 jsme začali působit v Rakousku a nyní se díváme také na Balkán. Zajímá nás například Bulharsko či Rumunsko, po jejichž vstupu do Evropské unie rostou tržní segmenty, ve kterých působíme,“ řekl Jiří Jízdný, spolumajitel společnosti AG FOODS.
Od svého založení firma neustále roste. Kromě zemí působnosti rozšiřuje i svůj sortiment a škálu odběratelů. „Prvním produktem společnosti, tenkrát ještě Agroinform, byly rozpustné nápojové směsi pro školy. Úplně prvním byl syrovátkový nápoj Vitamaxima, který máme s vylepšenou recepturou v nabídce dodnes. V současné době už nelze označit jeden z produktů jako ‚vlajkovou loď‘. Nabízíme instantní kávu, čaje, horké čokolády, cappuccina, nápoje pro děti, ale také polévky nebo instantní bezlepkové kaše či pudinky,“ vyjmenoval Jiří Jízdný a dodal: „Společnost od roku 1993 zásobuje školní a závodní jídelny, armádu, domovy důchodců a nemocnice. Od roku 1998 přibyly směsi a technologie pro provozovatele a vlastníky nápojových automatů na letištích, nádražích, u čerpacích stanic či v kancelářích. Třetí segment, do něhož jsme vstoupili kolem roku 2000, představují nápojová řešení pro hotely, restaurace a kavárny.“
V současné době zásobuje AG FOODS jen v oblasti nemocnic, sociální sféry, veřejného a závodního stravování téměř devět tisíc provozoven a plánuje další růst ve svém původním segmentu škol, jídelen, zdravotních a sociálních služeb.
S růstem společnosti je spojený i nábor nových zaměstnanců. „Z malého rodinného týmu o třech lidech se naše společnost rozrostla na více jak 200 zaměstnanců a 15 franšízantů, kteří se starají o více než 20 tisíc zákazníků. V současné době nabíráme nové zaměstnance, hledáme například obchodní zástupce, servisní techniky, dělníky výroby nebo pracovníky kvality,“ uzavřel Jiří Jízdný.