Studenti středních škol, kteří díky programu JA Studentská firma reálně podnikají, se v lednu utkali v soutěži JA Top Logo o nejlepší vizuální identitu studentské firmy. Nejprve proběhlo první kolo soutěže na regionální úrovni. Následně se krajští vítězové utkali v národním finále. Absolutní prvenství získala firma Cool hůl, kterou provozují žáci Střední školy umělecké a řemeslné v Praze.

„Je cool mít svou vlastní hůl“ zní slogan studentů ze Zlíchova, kteří se věnují ruční výrobě a prodeji dřevěných vycházkových holí „na míru“. „Účelem loga je předvést, co děláme, s čím pracujeme a co přinášíme zákazníkům. Chtěli jsme, aby působilo esteticky a zároveň jednoduše, stejně jako naše hole. Má ladné křivky a pro dřevo typicky hnědou barvu. Prstenec pod madlem znázorňuje eleganci hole. Snažili jsme se zaujmout potencionálního zákazníka, vyjádřit podstatu, působit osobitým vzhledem, držet krok s dobou, ale zároveň působit klasicky. Vytvořili jsme si celou architekturu značky. A logo, stejně jako slogan jsou její esencí,“ uvedl ředitel studentské firmy Cool hůl Janek Drdácký.

V soutěži JA Top Logo se letos představilo 113 studentských firem z celého Česka. Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké promo video k firemnímu produktu či službě. „Soutěž si klade za cíl zdokonalit podnikající studenty v marketingu a máme ohromnou radost, s jakým zájmem se už druhý rok od svého vzniku setkala. V soutěži studenti získají nové podněty od lidí z praxe, díky kterým mohou svůj byznys posunout ještě dál. Logo firmy Cool hůl vybrala 35členná porota především pro jeho čistotu a vystižení podstaty podnikání, ve videu firma dobře popsala problémy a potřeby své cílové skupiny a prezentovala své řešení, včetně názorných ukázek výroby a výsledných produktů,“ zhodnotil Martin Smrž, ředitel neziskové organizace JA Czech, která soutěž JA Top Logo realizuje. Jako ocenění čeká všechny vítěze krajských kol soutěže návštěva Evropského parlamentu ve Štrasburku pod záštitou europoslankyně Martiny Dlabajové.

Soutěž JA Top Logo je součástí několikaměsíčního programu JA Studentská firma, ve kterém se středoškoláci učí reálně podnikat. V letošním školním roce tak vzniklo 250 studentských firem, do soutěže o vizuální identitu JA Top Logo se registrovala bezmála polovina z nich. „V září studenti založí vlastní studentskou firmu, ve skupině si rozdělí pozice, určí ředitele, specialistu na finance, marketing, kdo se bude zabývat výrobou a kdo prodejem. Od nápadu, v čem podnikat, přes název firmy po výroční zprávu si studenti vše řeší sami se skutečnými institucemi a externími dodavateli, pouze pod vedením svého učitele a mentorů z praxe,“ popsal Martin Smrž. Program probíhá na českých školách od roku 1992, kdy ho v tuzemsku uvedl podnikatel Tomáš Baťa. Každé jaro je zakončen veletrhem studentských firem JA Expo. Vybraný tým poté v létě reprezentuje české studentské firmy na mezinárodní přehlídce studentských firem v Evropě.

Umístěné studentské firmy ve finále soutěže JA Top Logo:

  1. Cool hůl, Střední škola umělecká a řemeslná Praha (výroba vycházkových holí „na míru“)
  2. Botelo, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové (výrobky ze skleněných, nevratných použitých lahví)
  3. Cup of Joy, Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Kaplice (výroba designových hrnků)

 

TZ_JACzech_Soutez_Top_Logo_narodni