Svátek všech zamilovaných zná téměř 98 procent Čechů. Slaví ho kolem 40 procent z nich. Češi svým partnerům nejčastěji dopřejí večeři, čokoládu nebo květinu. Stále víc ale sázejí na originalitu. V dárcích hraje velkou roli i ekologie.
Ještě před lety by valentýnský dárek v podobě nákupní tašky možná řadu žen urazil. Originální síťová taška ale vše mění, nejen že ženy potěší, samy si o ni svým partnerům říkají. „Zájem o síťovky roste zejména v předvánočním období, pod stromeček si je zpravidla přejí ženy. Ty, které je jako vánoční dárek pod stromečkem nenašly, si je přejí k svátku zamilovaných. Zvýšený zájem okolo 14. února zaznamenáváme v posledních třech letech. A není výjimkou, že zákazníci muži mají přesné instrukce, jaký typ a v jakém barevném provedení si jejich partnerky k Valentýnu přejí. K nejprodávanějším barvám v tomto období patří síťovky v symbolické červené, vínové nebo růžové barvě,“ řekla majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová.
Síťovku „na míru“ lze pořídit v mnoha barevných provedeních, materiálech a k dispozici jsou také variace dárkových balení s vlastním věnováním. „Aktuálně vyrábíme osmnáct barevných variant z pružné bavlny, z pevného bambusu nebo z umělých vláken. Zákazníci mohou vybírat hned z několika typů – velmi oblíbená je pružná síťovka z bavlny, novinkou jsou pletené síťové kabelky a velké oblibě zákazníků se těší i síťovaný batoh. Pokud zákazník pro partnerku vybere typ a barvu síťovky, může ji ještě nechat zabalit do originálního dárkového balení,“ uvedla Karolína Pechová.
Češi za dárky pro své partnery podle průzkumu agentury STEM/MARK plánují nejčastěji utratit do 400 korun (37 procent). Pokud se rozhodnou pro síťovku, zbyde i na květinu a čokoládu. „Například cena Retro pružné síťovky je 119 korun, za dárkové balení zaplatí zákazníci 29 korun. Pořízení ekologické a originální tašky tak rozhodně není nic nákladného,“ uzavřela Karolína Pechová.