Láhev vína, krabička luxusních bonbonů nebo power banka – to jsou tradiční dárky, které dávají firmy svým obchodním partnerům, klientům nebo zaměstnancům. Firmy si ale na výběru vánočních dárků dávají čím dál víc záležet. Originalita, ekologie, společenská odpovědnost – to vše zohledňují firmy při nákupu vánočních dárků.

Hitem letošních firemních dárků je síťovka – nákupní taška, jejíž výroba má kořeny v Česku už od roku 1926 a znovu nabírá na popularitě. „Síťovka se stala retro hitem a zejména v předvánočním období o ni výrazně roste zájem. Kupují ji nejen jednotlivci jako dárek pro své blízké, ale i firmy. V předvánočním období stoupá prodej síťových tašek o zhruba 70 procent, zvyšující se poptávku zaznamenáváme už během letních prázdnin. Na celoročním prodeji se firmy podílejí zhruba 80 procenty. Kupují síťovky jako reklamní předměty a v předvánočním období hlavně jako dárky,“ popsala majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová.

Poslat pozornost svým obchodním partnerům nebo významným zákazníkům v podobě láhve dobrého vína už není in. Čím dál víc v oblibě jsou udržitelné výrobky z Česka. „Firmy si dávají mnohem víc záležet, co svým obchodním partnerům předají. Trendem jsou dárky z malých manufaktur a rukodělných dílen českých řemeslníků. Dbají na to, aby bylo vidět, že si daly při výběru záležet. Dát neobvyklý, osobní dárek nebo i zážitkový poukaz je zkrátka trendy,“ potvrdil Ivan Petrův, ředitel Brašnářství Tlustý a spol.

Firmy vedle originality řeší při nákupu vánočních dárků i ekologii a společenskou odpovědnost. „Správně zvolený firemní dárek pro klienta může mít vliv na vývoj budoucího obchodního vztahu. Láhví vína dostávají klienti každoročně několik, takový firemní dárek dobrou vizitku neudělá a mezi ostatními zapadne. Síťovka je originálním, neotřelým dárkem, jejíž vzhled lze přizpůsobit například podle firemních barev. Rostoucí zájem o naše produkty zaznamenáváme každoročně. Obliba stoupá společně se zvýšeným celospolečenským zájmem o ekologii a společenskou odpovědností firem. Díky používání převážně přírodních materiálů je síťovka rozložitelná nebo ji lze recyklovat. Podstatná část tašek se barví ručně v chráněných dílnách,“ řekla Karolína Pechová.

Nákup vánočních dárků začínají firmy řešit už během letních prázdnin. I opozdilci si ale ještě mohou nechat vyrobit originální dárek na zakázku. „Objednávky přijímáme neustále. Firmy objednávají síťovky v rozmezí od sta do pěti set kusů. Při větší objednávce je ale třeba počítat s delší dodací lhůtou. Navíc záleží na požadavcích klientů. Umíme obrandovat síťovku etiketou s logem společnosti a zabalit do papírového obalu s přáním na míru klienta. Nabízíme pestrou škálu modelů i barev. Ke každé zakázce přistupujeme individuálně a snažíme se vyhovět všem požadavkům klienta. Před Vánocemi jsou dodací lhůty často i tři týdny, přestože naše dílny pracují na plné obrátky. Listopad je tak nejzazší doba pro realizaci větší objednávky,“ upozornila Karolína Pechová.